-TREDAŞ MÜŞTERİ HİZMETLERİNDE YAPAY ZEKA DÖNEMİ BAŞLADI
-TREDAŞ, AVRUPA ELEKTRİK DAĞITIM SEKTÖRÜNÜN İLK YAPAY ZEKA DESTEKLİ DİJİTAL ASİSTAN UYGULAMASI “TREDAŞ ENERJİK”İ DEVREYE ALDI
Müşteri hizmetleri yönetiminde Avrupa elektrik dağıtım sektörünün ilk ve tek yapay zeka destekli dijital asistan uygulaması “TREDAŞ Enerjik” devreye alındı.
Trakya Elektrik Dağıtım A.Ş. (TREDAŞ), müşteri hizmetleri yönetiminde yazılı ve sözlü insan konuşmasını taklit edebilen Avrupa’nın ilk ve tek yapay zeka destekli dijital asistan uygulaması “TREDAŞ Enerjik”i devreye aldı
Müşteri memnuniyetini ön planda tutan TREDAŞ, yapay zeka destekli dijital asistan uygulamasıyla, elektrik dağıtım sektörüne farklı bir boyut kazandırıyor. TREDAŞ, bir süredir üzerinde çalıştığı, müşterilerinin talep ve sorularını hızlı ve kaliteli şekilde insan müdahalesi olmadan yanıtlayabilecek yapay zeka destekli dijital asistan uygulamasını kullanıma açtı.
-Avrupa Elektrik Dağıtım Sektöründe İlk-
Avrupa elektrik dağıtım sektöründe ilk olan dijital asistan uygulaması ile müşteriler, zamandan tasarruf ederken, taleplerini saniyeler içinde iletebiliyor. Google Asistan uygulaması ile entegre çalışan “TREDAŞ Enerjik”, müşterilerin sesli komutlarını da algılayarak elektrik dağıtım faaliyetlerinde her türlü bilgiyi müşterilerine aktarabiliyor.
- Çağrı Merkezlerinde Yoğunluğu Azaltacak-
Elektrik kesintilerini minimize ederek müşteri memnuniyetini en üst noktaya çıkarma hedefiyle 2016 yılında kurulan Operasyon Merkezi ve Çağrı Merkezi ile de entegre biçimde çalışan yapay zeka dijital asistan, saniyeler içinde başvuruları çözüme kavuşturuyor.
Çağrı Merkezi müşteri temsilcisinin yaptığı işlemleri bire bir yapabilen “TREDAŞ Enerjik”, müşterilerden geri bildirim alarak raporlayabiliyor.
Webden, cepten ve tabletten kullanıma sunulan “TREDAŞ Enerjik”, yakın zamanda gerçekleştirilecek Google Asistan eklentisi ile kullanıcılara benzersiz bir müşteri deneyim hizmeti sunacak.
-Genel Müdür Bilgili, “Yapay Zeka Destekli Uygulamalar Hayatı Kolaylaştıracak”-
TREDAŞ Genel Müdürü Reşit Bilgili, Türkiye’de farklı sektörlerde yapay zeka teknolojisini müşteri hizmetlerine entegre edildiğine değinerek, uygulamanın elektrik dağıtım sektöründe ilk olmasının önemli olduğunu söyledi.
Bilgili, şöyle konuştu:
“Müşterilerimize dijital deneyim sunmak için geçtiğimiz yıl çıktığımız yolda artık mutlu sona ulaştık. Çalışanlarımızın yüksek enerjisinden esinlenerek ‘TREDAŞ Enerjik’ adını verdiğimiz, alanında Avrupa’da ilk olacak yapay zeka destekli dijital asistan uygulamamızı devreye almanın mutluluğunu yaşıyoruz. Yapay zeka destekli uygulama ile bölgedemizde çok daha verimli, etkin ve hızlı hizmet vererek müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutacağız. Ülkemizde yapay zeka gibi teknolojik gelişmelerde öncü rolü üstlenmesi için hepimize önemli görevler düşüyor. Yakın gelecekte yapay zeka destekli uygulamalar, hayatı daha kolay hale getirecek.”
Müşteri hizmetleri alanında son yıllarda büyük teknolojik yatırımlar yaptıklarını belirten Genel Müdür Bilgili, yakın gelecekte enerji sektöründe dijital dönüşümün hızlanacağını beklediklerini kaydetti.
-Yapay Zekaya Trakya Lehçesi Öğretildi-
TREDAŞ Çağrı Merkezi Yöneticisi Ömer Yalçın da uzun soluklu bir projenin başarılı şekilde hayata geçirildiğini ifade ederek, yapay zekaya Trakya Lehçesinin de öğretildiğini belirtti.
Yalçın, TREDAŞ’ın Trakya bölgesinde hizmet vermesi sebebiyle yoğunlukla kullanılan lehçeleri de yapay zekaya öğrettiklerini ifade ederek, “Bölge halkının dili önemli. Yapay zeka, sürekli öğrenebilen ve öğrettiklerini uygulayabilen bir yapıya sahip. Bölgeden arıza bilgilerini yazarken de bunu düşünerek Trakya lehçesine uygun hale getirdik.”
TREDAŞ Enerjik’in Türk mühendisliği ürünü olduğunu anlatan Yalçın, Facebook, Google Android ve IOS işletim sistemlerine entegre edildiği bilgisini aktardı. Yakın zamanda Google Asistan uygulamasında “TREDAŞ ile konuşmak istiyorum” cümlesinin bağlantı için yeterli olacağını vurgulayan Yalçın, olası doğal afet ve kriz durumlarında, müşterilerin başvurularında yapay zekayı daha etkin kullanabileceklerini kaydetti.
-İşitme Engelliler De Kullanabilecek-
Çağrı Merkezi hizmetlerinden yararlanamayan işitme engelliler için de yapay zeka destekli dijital asistan uygulamasının faydalı olacağını anlatan Yalçın, “TREDAŞ Enerjik, işitme engelliler için de bir çözüm yolu haline geldi. Çağrı Merkezi ile konuşamayan işitme engelliler, rahatlıkla ve kısa süre içinde yapay zekayı kullanarak başvurularını iletebilecek.